fredag, januari 27, 2012

Hästarna och en spretig boll

horse

Plötsligt har jag börjat gilla hästar jättemycket och idag körde jag ut vid en hästhage och kollade på dom.

Här kryllar av hästar, jag tror Kungsbacka är Sveriges hästtätaste kommun.

En häst kom fram och ville bli klappad på nosen och såklart stod jag där och krullade hans hår (man heter det väl) tills fingrarna var alldeles stelfrusna :-)

skjulet

Kolla in den där bollen, jag prutade till mig den för en bråkdel av priset eftersom den var lite spretig, men det bryr jag mig inte om!

Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Mysiga mulbilder och bollen var ju inte dum heller! :-)

    SvaraRadera
  2. Vem kan låta bli att gilla hästar? :D
    Vackra bilder!

    SvaraRadera
  3. Ja Carina. Kungsbacka ÄR Sveriges hästtätaste
    kommun. Visst är dom underbara! Undrar om du
    var vid islandshästarna efter Kaparskolan? Annars
    får du åka dit och fota. Dom är underbara!

    SvaraRadera
  4. Jättefina!! Det var kanske 10 stycken men dom verkar lite för stora för att vara islandshästar, vad vet jag? ;-)

    Men dom står däruppe på höjden om du kör från Hemköp och så ut på Lunna och genar till vänster när man åker till dig om du fattar var jag menar :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är där jag menar. Det är islandshästar
    som hör hemma på gården som ligger närmare
    Hemköp. Njuter av dom varje dag när jag kör
    förbi. :-)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!